söndag 10 mars 2013

Solkatten Felix!

Som alla bättre tanter tycker jag mycket om att köpa garn, olika garn, många garn! Jag har köpt en hel del på tradera, både nytt och begagnat. Fördelen är att man får prova flera olika garnmärken och kvalitéer till ett lågt pris. Nackdelen är att man inte får känna eller lukta på garnet som kan ha legat åratal i en fuktig källare......


Felix är gjord av ett bra traderafynd, budade hem någons bomullsrestgarner där det här fina blåa garnet fanns med. Det var lite tunt så jag virkade det dubbelt och hux flux fick jag en stor blå katt. Det dubbla garnet gör att han är ganska hård, vilket är bra eftersom han gillar att stå på bakbenen och titta ut över alla små amigurmisar.


2 kommentarer:

  1. Söt katt och fin bild på katten .. ute i naturen .
    Tack för hjälp ... med att lägga till som följare .. tror jag fick det att funka !
    Ha de bäst ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, han står bra där mot tallen i vårsolen. Fick många bra bilder på mina senaste små djur där, kommer snart bloggas om :)
      Ha det bra!

      Radera