torsdag 28 juni 2012

Lokatten i rabatten!

Mjaaaoooouuu!
Min yngsta syster som fyller 8 i sommar har precis som mina andra systrar fått hundratals smeknamn  genom åren....Länge kallade jag henne lilla love, sen blev det lilla lo och då helt plötsligt blev det lokatten. Jag kanske är lite lätt tokig, jag vet inte...Hur som, självklart skulle jag virka en till henne! Svårt att virka katter tycker jag och först försökte jag göra en stående på fyra ben men det blev bara fel och konstigt. Jag tror det var först efter att jag gjort Stortruten (förra inlägget) som jag kom på att göra lokatten nästan likadan.

Lokatten är gjord i ett gult akrylgarn. Säkerhetsögon, mun, nos och rosett i rosa.
När jag virkat alla delar sydde jag med svart tråd för att göra prickarna och klorna.
Tofsarna är av avklippta och böjda piprensare, inte så bra, blev lite vassa men kunde inte få till snygga i garn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar