måndag 25 juni 2012

Chihuahua flicka!

Hello!
När jag började virka var ett av mina första projekt att göra ett djur eller figur till alla i min familj...Förra inlägget var geten lillasyster H fick, då hon alltid varit lite gettokig av sig. Den här tiken gjorde jag till mamma och är en av mina finaste tycker jag. Det svåraste med henne var ögonen, försökte virka först innan jag gav upp och valde ett par knappar istället, blev juh bra!

Vakthund!

Hon är helt gjord i ullgarn förutom knappögonen som är fästa i miniakryl.
Till svansen offrade jag en hårnål, ville att den skulle stå rakt ut.

Grrrroowwwl! 




2 kommentarer:

  1. Haha! Offrade en hårnål! :) jättefin ju! Kan du inte göra en Biff åt mig? Ser ju nästan ut som en chihuahua! Kram Humlan

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Kul att du kom hit! Maila lite bilder och vilka färger du vill ha och var de ska vara. Så kanske kanske.......Det enda dumma är att jag inte har nåt mönster, virkade bara på lixom. Får klämma och känna på mammas vovve och försöka se hur jag gjorde. Kram

    SvaraRadera