söndag 24 juni 2012

Hej och välkommen!

Jag började virka i år, några månader sen kanske...Så den här bloggen kommer nog inte syssla så mycket med att ge smarta råd och lära nån något vilket kanske är bäst eftersom jag knappt själv kan följa ett mönster utan att spåra ur och börja virka hej vilt tills det jag gör ser ut som något helt annat. Ibland till det bättre ibland inte så mycket....

Mitt första projekt var att göra en häxa....Jag ville ha en i bilen som prydnad eftersom mitt regnr. börjar med HXN=Häxan. Häxan som hänger i bilen nu är inte första försöket, virkade och virkade, repade upp, gjorde om, bytte garn, tröttnade och började öva på lite andra figurer...Sen en vacker dag blev hon bara färdig och "hänger" alltid med i bilen. 
Huvudet och håret är i Mollygarn, knappar till ögonen är fästa med lila miniakryl, munnen röd miniakryl, klänning , hatt och  hårband i någon svart ullblandning tror jag.  Hon saknar armar, kropp och fötter hon kan dock stå lite försiktigt på klänningen. 
Drive my pretty, driiiiive! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar