söndag 1 juli 2012

Husmusen!


Ett litet sött möss! Kommer aldrig ihåg mina mönster utan virkar mest på som sagt men jag försöker börja skriva ner hur jag gör för att förhoppningsvis posta några senare. Det här mösset är mycket enkelt att göra om man har lärt sig grunderna i amigurumikunskap, dvs bollar och rundlar. 

Enkel beskrivning:
Kroppen är en avlång boll som man lätt gör i valfri storlek och garn. Öronen är början på bollar men avslutas så tidigt att det bara blir rundlar. Den rosa insidan är något varv mindre än det gråa och sys fast inuti örat med lite extra rosa garn (se bild 3 hur jag gjorde). Fläta en svans och fäst där bak och sy dit nos och öron, min nos sitter i början på kroppsbollen. 




Husmusen är gjord i Sirdar Country Style och rosa ull. 

För att göra det lätt för mig så sydde jag fast den rosa insidan på baksidan av öronen, blev två små rosa kryss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar