onsdag 17 juli 2013

Garn i Thailand?

Eftersom jag är lite garntokig av mig så försökte jag hitta det på min nästan 2 månaders semester i Thailand.
Det finns absolut att få men då får man söka sig till marknader där lokalbefolkningen shoppar.

I Chiang Mai finns det flera tyg och garn affärer på Waroros Market. Det finns mest bomull och akrylgarner som tyvär inte verkar vara mycket billigare än här. Dessutom måste man bära hem det....
Öppet på dagarna och stängt på kvällar och söndagar. 

I Hua Hin finns det en garnaffär som ligger på samma gata som den stora nattmarknaden, Soi 72 eller Dechanuchit road. Om man söker på maps så ligger den alldeles bredvid Dr. Samphan Clinic. När jag var där doldes nästan affären av ett blått plasttak. 
Stänger ganska tidigt på kvällen eftersom nattmarknaden tar över gatan. 

Jag köpte lite tulips virknålar, en sax, nålar, säkerhetsögon och några nystan, ifall jag fick ett virkinfall. Kostade ca 700 thb vilket inte är så farligt.

Säkerhetsögon hittade jag bara i svart och brunt, i några få storlekar. Tokigt nog köper man till bakstycket separat?!

Det var d d.

Slut på resandet, dags att virka igen. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar