tisdag 2 april 2013

Cake! Virkad tavla.

Det finns en väldigt talangfull amerikansk tjej som skriver och ritar jätteroliga historier om sig själv på bloggen Hyperbole and a half. Jag skrattar lika mycket varje gång!
Såå...Det finns en historia på sidan som heter "The god of cake" som  handlar om när hon blev tårtgalen som liten. Om man tittar några bilder ner så ser man vilken jag har virkat av. Konsttjuv som jag är....


Virkad i 8/8 bomull, hatten i 8/4. Munnen av filt. Inramat i en IKEAram.

2 kommentarer:

  1. Fin tavla du gjort .. ingen sida jag känner till , och på utrikiska , då går jag ju bet !
    Oh vilken fin rosa kanin ,, svans stumpen var ju bara för söt ....
    Virka tavla .. hmmm ... skulle man kanske prova på .
    Ha det bäst ....

    SvaraRadera
  2. Tackar! Ja, på utrikiska :( Bilderna räcker nästan att se på, så uttrycksfulla.
    Klarar du engelska mönster? Mycket kan man ju gissa sig till bara man kan virktermerna.
    Ja, virka en tavla, både snyggt och roligt!

    SvaraRadera